Ezzel az állítással rukkolt elő egy vegyész, aki több gyógyszergyártó cég alkalmazottja volt.
A férfi azt állítja, hogy a gyógyszeripar egy olyan üzleti tevékenység, amely az embereket egész életükön át el akarja látni gyógyszerekkel.
„A gyógyszergyárak nem azért fejlesztik ki készítményeiket, hogy betegeket kezeljenek, hanem hogy tüneteket szüntessenek meg” – mondta Shane Ellison amerikai vegyész.
A fiatalember feltett egy kérdést azzal kapcsolatban, hogy mi a teendő, ha a tünetek megszűntek. Hát az, hogy újabb betegségeket találjanak ki. Erre a legjobb példa a pszichiátriákon használatos gyógyszerek. Ezekkel a gyógyszerekkel újabbnál újabb betegségeket lehet generálni. A pszichiáterek a következő mondattól félnek a legjobban: „Bizonyítsa be”!
A vegyész úriember azt javasolja, hogy ha egy orvos nem tudja bebizonyítani a betegséget, akkor az általa felírt gyógyszereket ne vegyük be! Ugyanis Ellison saját szemével látta vegyészként, hogy a gyógyszergyárak olyan szereket dolgoznak ki, amelyek akár ölni is képesek. A gyógyszerek túl veszélyesek és nincsenek hatásuk. Ráadásul olyan tüneteket generálnak, amelyek ellen kifejlesztették ezeket a gyógyszereket.
Nem beszélve a placebókról, amelyeknek semmilyen hatása nincs, de mégis az ember kiadja a pénzt érte.
Shane Ellison azt mondja, hogy a gyógyszeriparnak van a legjobban kifejlesztett marketingrendszere, amely elképesztő hatékonysággal működik.
Minden lobbi közül a gyógyszer lobbi a legsikeresebb az egész világon. Orvosokkal, pszichiáterekkel és kutatókkal olyan jelentéseket fogadtatnak el, amik a szerek hatékonyságát hivatottak bebizonyítani. Ez pedig a gyógyszeripari szervezetekre jelentősen pozitív hatással van.
„A gyártók tudományos köntösbe csomagolva adják el termékeiket, és évente 125 ezer páciens hal meg az orvosok által felírt gyógyszerek miatt.” – nyilatkozta Shane Ellison.
A gyógyszeriparnak egyéb manipulatív fegyvere is van, méghozzá a média és ezen belül a reklámozás. Az alábbi videón látható gyógyszer- reklám mit hoz ki az emberekből? A látottak alapján létrehozott manipuláció vajon pozitív eredményt hoz a gyógyszergyártónak? Vagy inkább a reklám előidézi, a fejfájást és az ember azt mondja, hogy ezt a fájdalomcsillapítót soha nem veszem be! Az utóbbi esetben a reklámszakember bukott meg, mert a gyógyszer vásárlásának a felhívása egy visszafordult fegyverré válhat a gyógyszergyártónak.
A cikk és a videó forrása: http://hir.ma/eletmod/egeszseg/a-gyogyszergyarnak-nem-celja-a-gyogyitas-
(Természetesen van olyan eset amikor be KELL vegyük a gyógyszereket, csak sokan feleslegesen és túl sokat szednek.)